Історія лінії

На головну

Лінія (школа) спадкоємності Карма Каг’ю (букв. «Лінія Усних Настанов») є однією з чотирьох головних шкіл тибетського буддизму. З початку 70-х років вона стала відомою не тільки на Сході, а й на Заході. Школа містить всі рівні повчаннь Будди. ЇЇ характерною ознакою є практична націленність та необхідність довірливого відношення між учителем і учнем. Саме такий підхід дає можливість максимально швидко набувати результатів медитації та інтенсивний людський розвиток.
Повчання та медитативні практики Каг‘ю походять від Будди Шак’ямуні, і далі, через індійських майстрів медитації, Махасиддхів (букв. «Великі Досконалі») Тилопу (908-1069), Наропу (956-1048) та Майтріпу (1007-1078) лінія, завдяки старанням тибетця Марпи (1012-1097), продовжила існування в «Країні Снігів».
Марпа, вже юнаком прийнявши вчення Будди, тричі пішки здійснював нелегкі подорожі до Індії та Непалу, прагнучи вчитися у найкращих майстрів, серед яких головну роль у його духовному становленні відіграли Наропа та Майтріпа. Його бажання розвиватися було настільки сильним, що день він використовував для навчання, а ніч – для медитацій. Він був одружений, займався сільським господарством, підтримуючи як власну родину, так і своїх численних учнів. Бездоганно володіючи санскритом, він переклав найважливіші буддійські тексти, які привіз з Індії, і став відомий також як Марпа–Лотцава, перекладач. Зібравши всі повчання та практики, Марпа фактично став засновником лінії спадкоємності Каг‘ю у Тибеті.
Улюбленим учнем Марпи був Міларепа (1052-1135), практик, шанований всіма школами Тибету, цілеспрямоване духовне життя якого відмічене надзвичайним завзяттям щодо досягнення мети — він часто залишався без їжі, підтримуючи себе в такий час лише кропивою, що росла поблизу печер, в яких він медитував. Його «Сто тисяч пісень», повчань у формі особливих пісень (т. зв. дохи), є видатними поетичними творами, що спонтанно народжувались з його просвітленого розуму; вони надихували і надихають й сьогодні практикуючих своєю наснагою до просвітлення.
Завдяки діяльності Гампопи (1079-1153), учню Міларепи, лікарю за фахом, були побудовані перші монастирі школи, а він сам першим ченцем в лінії передачі Каг’ю. Так в лінії з’явилась, поряд з вже існуючими мирською та йогічною традиціями, і чернеча. Гампопа є автором декількох важливих текстів, головним серед яких є «Дорогоцінна Краса Визволення», де дається детальний опис всіх етапів шляху практикуючого, — з самого початку і до досягнення стану Будди.
Дюсум Кх‘ємпа (1110-1193), найважливіший учень Гампопи, підтвердив пророцтво Будди Шак‘ямуні, що було ним зроблено в Самадхіраджасутрі про те, що приблизно через 1600 років після його смерті має народитися людина з високо розвинутими здібностями та безмежним співчуттям, яка буде розповсюджувати Дґарму на протязі багатьох свідомих послідовних перевтілень і буде відома як Кармапа, Людина Активності всіх Будд, зустріч з якою буде приносити істотам щастя.
Наприкінці свого життя, заради безперервного зв‘язку із своїми учнями та майбуття Дґарми, Дюсум Кх‘ємпа (букв. «той, хто знає минуле, теперішнє та майбутнє»), вирішив повторно приймати переродження в якості Кармапи. Завдяки листу, де були описані всі деталі свого наступного народження, — місце, час, обставини, ім‘я батьків, — учні змогли розшукати його після смерті. Те, що він змалку упізнав їх, означало одне: його потік свідомості був безперервним. Цим – вперше в тибетському буддизмі – була започаткована система свідомих перероджень високо реалізованих Майстрів/Лам, відома як традиція тулку. З цього історичного для лінії моменту вся відповідальність за збереження школи покладалася на Кармапу, а на період між їх смертю та новим народженням на Лам з Червоною Шапкою, — Шамарп. Всі Кармапи, Шамарпи, інші ведучі лами Школи складають свого роду генеалогічне дерево лінії, т.зв. «Золоту Гірлянду Каг‘ю».
В теперішній час діяльність школи є широко відомою у західному світі. Те, що її світські центри зараз існують практично майже на всіх континентах, не сталося би без активної участі датчан Лами Оле Нідала (нар. 1941р.) та його дружини Ханни (1946-2007) (Оle & Hannah Nydahl), які стали першими західними учнями Духовного Глави школи, Його Святості Кармапи XVI Рінджунг Рігпе Дордже.


Контакти:

м. Ужгород,
вул. Кримська, 14
(дивись на мапі)
(050) 970 32 31 (Ігор)
(050) 609 48 51 (Дмитро)
uzhgorod@buddhism.ua

Розклад роботи:

Щодня о 20:00 - медитація на Шістнадцятого Кармапу
Неділя 14:00-20:00 - Лекції, ретрити, перегляд кінофільмів про Буддизм

Детальніше...